A keresőoptimalizálás kulcsfontosságú tényező a weblapoknál. Hiába van honlapja egy cégnek, ha az emberek nem találják meg az Interneten.
Természetesen lehet névjegykártyákat adogatni, vagy e-mail üzenetekben értesítéseket küldeni ismerőseinknek, de nagyon nehéz lenne úgy népszerűvé tenni egy weblapot, hogy ha minden látogatót nekünk kellene összetoboroznunk. Ma már nagyon sokan az Interneten tájékozódnak a szolgáltatásokról, és termékekről, mielőtt kiválasztanák a nekik megfelelőt. Ilyenkor a keresőkben (pl. Google, Bing, Yahoo!) kulcsszavak segítségével próbálják megtalálni a nekik megfelelő honlapokat. Ha ezekben a keresőprogramokban megtalálható egy weblap, akkor oda olyan látogatók is érkeznek, akik előtte nem ismerték a céget és szolgáltatásait - ellenben a névjegykártyákkal, amiket személyesen adunk át valakinek.
Több felmérést is készítettek az emberek keresési szokásairól, amikből egyértelműen látszódott, hogy a legtöbb kattintás a keresőben az első helyen megjelenő weblapra történik. Ezt követi a második helyen megjelenő honlap, majd a harmadik, és így tovább. A legtöbben az első öt megjelenő weblap után nem is nézik meg a többit, és Google-ben az első tíz honlapot megjelenítő oldal után már csak nagyon-nagyon kevesen kattintanak át a következő oldalra - pedig több száz lehetőség közül lehetne még választani.
Ebből következik, hogy ha a keresőben a tevékenységünkre, termékeinkre jellemző kulcsszavakra minél előrébb jelenik meg a honlapunk, annál több látogatóra számíthatunk.
Ezt a hatékony keresőoptimalizálással lehet elérni (angolul Search Engine Optimization, rövidítve SEO).
Weboldala nem csak azokra a kulcsszavakra fog megjelenni keresőben, amikre a keresőoptimalizálást elvégezzük, hanem az összes többi alacsonyabb értékű szóra is, hiszen oldala a SEO szolgáltatásunknak köszönhetően erősödni fog!
© NivoNET.hu Tel.: +36 20 4030 833 E-mail: info [at] nivonet.hu